Hírek
2014. Március 14. 08:56, péntek | Helyi
Strigonium Zrt - Vezérigazgatói beszámoló 2014. február 1. – 28.
Esztergom Város Képviselő-testületének 425/2013. (X.18.) öh. számú határozata szerint 2013. október 18. napjától látom el a Strigonium Zrt vezérigazgatói teendőit.
Jelen beszámolómat a transzparens működés megvalósulása érdekében nyilvánosságra hozom. Minden hónapban összefoglalót teszek közzé, amelyben tájékoztatom az esztergomiakat a Strigonium Zrt. működéséről.
Február 4-én személyes egyeztetést folytattam a Duna Takarékszövetkezet vezetőjével. A takarékszövetkezet végzi a Strigonium Zrt és egyes tagvállalataink számlavezetését.
Fontos szerepük van a Gran Parkoló Kft több banki szolgáltatásában, így a parkoló automatákból származó érmék befogadásában és feldolgozásában is.
Sikerült megegyezni, hogy az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében bankkártya olvasó kerül elhelyezésre az Esztergom Deák Ferenc u. 4. alatt található ügyfélszolgálatunkon.
A bankkártya olvasót 2014. február 14-én a bank munkatársai elhelyezték, ezért mostantól nem csak készpénzzel, de bankkártyával is lehet fizetni az ügyfélszolgálaton.
Február 5-én a Gran Parkoló Kft-vel közösen megbeszélést tartottunk a Mininform Kft. képviselőivel. 2012-ben ettől a cégtől vásárolta meg a Gran Parkoló Kft. azt az informatikai szoftvert, amely a parkolási rendszerünket kiszolgálja.
A szolgáltatási költségek optimalizálása és csökkentése érdekében azt kértük a cégtől, hogy változtassanak az esztergomi szolgáltatási csomagjaikon és feltételeiken. Olyan vállalható szerződési ajánlatot kértünk, amely figyelembe veszi azt a tényt, hogy a Strigonium Zrt. korábbi vezetése ezt a rendszert már egyszer megvásárolta és kifizette.
Február 6-án megkaptam az Esztergomi Kegyeleti Kft, valamint az Esztergomi Ingatlankezelő Kft ügyvezetőinek beszámolóját és áttekintettük az aktuális feladatokat.
Személyes egyeztetést folytattam a Mária Valéria Business Hotel Kft ügyvezetőjével.
A mélygarázs üzemeltetése, és állagmegóvása érdekében igyekszünk mindent megtenni. Ismeretes, hogy a mélygarázs épületének tulajdonjoga egyrészt Esztergom Város Önkormányzata, másrészt Mária Valéria Business Hotel Kft között oszlik meg. A mélygarázs ugyan fizikailag leválasztott, de ettől függetlenül tevékenységünket úgy kell végeznünk, hogy a tulajdonosok tulajdoni érdekeit ne sértsük.
Tájékoztattam ügyvezető urat, hogy a Gran Parkoló Kft a lehetőségeihez mérten mindent megtesz az állagmegóvás érdekében.
A mélygarázsban az elmúlt évi árvízi károk helyreállítása a mai napig nem történt meg, ezért ott parkolásból bevétel nem származhatott, költségek azonban így is felmerülnek. Ügyvezető úr biztosított bennünket, mint üzemeltetőket a korrekt együttműködésről.
Február 7-én konzultáltam a Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat pénzügyi osztályvezetőjével. Kiemeltük azokat a kapcsolódási pontokat, amelyekben kölcsönösen segíthetjük egymás tevékenységét. Különösen azért fontos a jó együttműködés, mivel a megyei önkormányzatok szerepköre jelentősen növekedni fog a II. Nemzeti Fejlesztési Terv kapcsán megnyíló hazai és uniós források felhasználása során.
Február 11-én találkoztam Erdődi Zoltán úrral, a Konto-Roll kft ügyvezetőjével. A cég korábban több gazdasági tanácsadással kapcsolatos szolgáltatást is végzett a Strigonium Zrt-nek. Ügyvezető úr ismertette az akkori tevékenységüket, javaslataikat. Látható, hogy az általuk felvetett problémák többsége a mai napig fennáll. A megoldások érdekében igyekszünk a szükséges lépéseket megtenni.
Február 11-én megbeszélést folytattam a Gazdasági és Szakértő Kft-vel, akik a cégcsoport gazdasági reorganizációs tervén dolgoztak 2013. november és 2014. január között. A szakértői jelentést határidőre, január 31-én leadták. Ennek vezetői összefoglalója és cselekvési ütemterve ezen jelentés mellékleteként olvasható.
Február 11-én találkoztam Dr. Molnár Attilával, Komárom Város Polgármesterével. Ismeretes, hogy a Strigonium Zrt. tulajdonában lévő Port Danube Kft. végzi a komáromi kikötő üzemeltetéséi és hasznosítási feladatait.
Polgármester úr kérését fejezte ki, hogy az üzemeltetés során vegyük figyelembe Komárom Város jelentőségét és szerepét, valamint az ott élő emberek érdekeit is. Biztosítottam polgármester urat arról, hogy a Strigonium Zrt. számára a kikötő üzemeltetése nem csupán egy üzleti vállalkozás, hanem társadalmi felelősségvállalásunknak is érvényesülnie kell.
Február 11-én Schmidt Zoltán úrral, a Gran Parkoló Kft. ügyvezetőjével személyesen részt vettünk a parkolási munkacsoport alakuló ülésén.
Az ülés kiegyensúlyozott és konstruktív volt. A munkacsoport tagjai önkormányzati képviselők, civil szervezetek képviselői és hivatali dolgozók. Jó esély látok arra, hogy a pakolással kapcsolatos kérdéskör már a közeljövőben megoldást tud nyerni ezen a fórumon.
Február 12-én fogadott a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt portfolói kezeléssel megbízott főigazgatója Dr. Fördős Géza úr. A találkozóra azért került sor, mert az Esztergom-Mahart Kft 49 %-os tulajdonosának, a Mahart-Passnave Kft-nek többségi tulajdonosa lett a Magyar Állam. Főigazgató úr biztosított arról, hogy részükről minden együttműködést biztosított, és jó gazdaként elsődleges érdekük, hogy az esztergomi kikötő üzemeltetése és fejlesztése megnyugtató módon folytatódjon.
Megegyeztünk abban, hogy a továbbiakban kapcsolatunkat szorosabbra fűzzük, ezért főigazgató urat meghívtam Esztergomba egy személyes látogatásra. (Az időpont egyeztetése folyamatban van.)
Február 14-én megbeszélést tartottam a Klebersberg Intézményfenntartó Központ tankerületi igazgatójával, Nagy Gabriellával. Több olyan ötlet is felmerült, amely kapcsolódhat a Strigonium Zrt tulajdonában és/vagy kezelésében lévő ingatlanok hasznosításához. Ezekről létjogosultságuktól és részletesebb kidolgozásuktól függően később fogok beszámolni.
Február 18-án tartotta ülését a Strigonium Zrt felügyelő bizottsága, amelyen, mint vezérigazgató, meghívott vendégként vettem részt.
Szintén ezen a napon ült össze a Pénzügyi Ellenőrző és Tulajdonosi Bizottság, amelynek ülésén szintén meghívott vendégként vettem részt.
Február 20-án részt vettem a képviselő-testület ülésén, amelyen több napirend is érintette a Strigonium Zrt-t.
Ezen az ülésen tárgyalták a képviselők – többek között – az elkészített Szervezeti és Működési Szabályzat tervezetet, valamint a Javadalmazási szabályzat tervezetet. Az ülésen döntés még nem született, a képviselők tovább dolgoznak az ügyön.
Február 24-én személyes egyeztetést folytattam Tétényi Éva polgármester asszonnyal. Az előző héten tárgyalt napirendi pontok kapcsán részletesen áttekintettük a pontosítást és módosítást igénylő részeket. A megbeszélést követően két napon belül a kért változtatásokat elvégeztük és megküldtük polgármester asszony és aljegyző úr részére. A szabályzatok véglegesítésére hamarosan sor kerülhet.
Február 25-én minden működő cégünk üzleti tervét személyesen beszéltem át a tagvállalataink ügyvezetőivel. Ezen cégek: Gran Parkoló Kft, Esztergomi Kegyeleti Kft, Esztergom-Mahart Kft, Port Danube Kft, Esztergomi Ingatlankezelő Kft, Zöld Út Kft. Az üzleti terveken közösen az ügyvezetőkkel pontosításokat végeztünk. A tagvállalatok ezek alapján a 2014. évi üzleti terveiket véglegesítik, hogy a felügyelő bizottságok tárgyalhassák azokat. Ezt követően kerülhet majd sor a Strigonium Zrt 2014. évi üzleti tervének véglegesítésére. (Ehhez még szükség lesz Esztergom Városának 2014. évi költségvetésének elfogadására is.)
Február 26-án tárgyaltam a Budapest Bank Nyrt osztályvezetőjével, Banainé Kiffer Évával. A találkozó indoka hasonló volt, mint a hónap elején tartott Duna Takarékszövetkezettel folytatott megbeszélésé: a Bank a Strigonium Zrt. és több tagvállalatának bankszámla vezetője és banki szolgáltatója.
Költségek, ráfordítások optimalizálása:
Februárban több területen is ajánlatkérési eljárásokat folytattunk le, amelyek kapcsán a Strigonium Zrt.-nél és tagvállalatainál igénybe vett szolgáltatásokat kívántuk olcsóbban és jobb minősében beszerezni. Erre kialakítottuk a szükséges eljárási rendet, amelyre az elmúlt 2-3 évében nem volt gyakorlat.
Ezen eljárások:
- Informatikai, rendszergazdai szolgáltatások
- Mária-Valéria mélygarázs őrzés védelmi szolgáltatása
- Üzemorvosi szolgáltatás
- Banki számlavezetés és egyéb banki szolgáltatások.
Minden eljárás tekintetében minimum három, de lehetőség szerint több ajánlattevőtől kértünk ajánlatot. Az ide kapcsolódó beszerzési szabályzat tervezet szintjén elkészült, annak bevezetésére hamarosan sor kerül.
A tapasztalat az, hogy minden új ajánlatkérést követően kedvezőbb ajánlattevővel tudunk szerződést kötni, amely így lényeges megtakarítást eredményez az eddigi gyakorlathoz képest.
Bevételek optimalizálása:
Vezérigazgatói kinevezésemet követően azt tapasztaltam, hogy a korábban a Strigonium Zrt tulajdonában lévő több mint 70 darab óriás reklámtábla több, mint egyharmada egy külső, nem önkormányzati tulajdonú félhez került, annak ellenére, hogy a jogszabályi környezet és a nemzeti vagyon védelme ezt nem teszi lehetővé. (Alaptörvény 38. cikk (5) Az állam és a helyi önkormányzatok tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek törvényben meghatározott módon, önállóan és felelősen gazdálkodnak a törvényesség, a célszerűség és az eredményesség követelményei szerint.)
Az általunk megbízott Németh Ügyvédi Iroda és a dr. Varga István Ügyvédi Iroda egybehangzó jogi és szakmai véleménye is alátámasztotta, hogy a rendezetlen jogi helyzetet mielőbb rendezni kell.
Még 2013. őszén megkerestük mindkét külső, nem önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságot. Folyamatos kapcsolattartásban, az ő jogászaik véleményét is figyelembe véve, mostanra az eredeti állapot helyre állt, és minden óriás reklámtábla a Strigonium Zrt és az EHIR Kft (A Strigonium Zrt 100 %-os leányvállalata) tulajdonában és kezelésében áll.
Az elmúlt két évben a reklámtáblák hasznosítása nem volt hatékony, nem állt rendelkezésre elegendő személyi, eszköz és infrastrukturális feltétel. Ez rányomta a bélyegét a jelentős önkormányzati vagyon kihasználására, amelyet az alábbi számok is érzékeltetnek:
Az optimális és hatékony hasznosítás érdekében két lehetőségünk volt:
1., Kialakítunk egy stábot, megfelelő személyzettel, infrastruktúrával és forrásokkal;
2., Megpróbáljuk a hasznosítást egy csomagban, országos piaci tapasztalatokkal rendelkező cég kezébe helyezni.
Az 1. pont pénzügyi forrás hiányában jelenleg nem volt megvalósítható. Ezért a 2. megoldás mellett döntöttünk, azzal a megszorítással, hogy maximum egy évre hirdetjük meg a hasznosítást.
A táblák hasznosítására szabályos ajánlatkérési eljárást folytattunk le, a nyertes ajánlattevő szerződése alapján a várható éves bevétel 13.054 E Ft, amely kiteszi az ilyen jellegű tevékenység előző két éves eredmény másfélszeresét.
Click to read-re kattintva nagyítható, lapotható:
Esztergom, 2014. február 28. Hendrik Krisztina
vezérigazgató
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Október 01. 12:28, kedd | Helyi
Negyedik alkalommal hívja alkotásra a diákokat a sikeres Richter TETT-mesepályázat
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre