Hírek
2019. Január 24. 10:27, csütörtök |
Helyi
Forrás: infoesztergom.hu - illusztráció: pixabay
Az esztergomi M100-as lesz az M0-s folytatása
Mégsem épül meg az M1-es és a 10-es főút összekapcsolásával a M0-s nyugati szakasza, helyette az Esztergom és az M1-es autópálya közti gyorsút lesz a fővárosi elkerülő folytatása.
Leendő gyorsforgalmi utunkról kérdezhetünk - Közmeghallgatás lesz! - Részletek ITT!
A 10-es számú főút és az M1-es autópálya közötti szakasz csaknem fele alagútban és völgyhidakon futott volna a hegyes-völgyes Budaörs–Budakeszi–Nagykovácsi–Óbuda, természetvédelmi területet is érintő nyomvonalon. Ezek jelentősen meg is drágították a költségeket, mintegy 400 milliárd forintra. Egyebek közt emiatt és az érintett kerületek és települések tiltakozása miatt sem épül végül meg a körgyűrűt összekapcsoló út.
Helyette egy olcsóbb változatként az Esztergomot és az M1-es autópályával összekötő, 2x2 sávos M100-as lesz az M0-s folytatása elkerülőként. Az Esztergomtól Piliscsaba és Perbál mellett nyugatra futó és Bicskénél a sztrádához kapcsolódó útszakasz viszont nem a klasszikus körgyűrű koncepció, hanem zsákszerűen venné körbe a fővárost, mint a bécsi Ring, vagy a müncheni és a prágai elkerülő.
Varga Mihály közösségi oldalán erősítette meg mindezt: „Az M0-s Pesthidegkutat érintő szakaszáról szóló több évtizedes vita zárulhat le a kormány decemberi döntése értelmében. Az elfogadott tervek szerint az M1-es és Esztergom között épül új autópálya, ily módon bezárulhat a budapesti körgyűrű, de nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli, környezetvédelmi területeket – a Paprikás-patakot, a Remete-szurdokot vagy a Budakeszi Vadasparkot – érintő nyomvonalon. Hasonlóan, mint a bécsi Ringnél, amely neve ellenére nem kör-, hanem zsákalakú, ilyen lesz a Budapestet elkerülő útvonal is.”
Az elkerülőt az M100-as és szintén tervek közt szereplő M10-es utak zárhatják majd később össze. Mellettük pedig továbbra is az elképzelések közt van a 10-es és a 11-es út közötti szakasz megépítése is.
Az M100-as építkezése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint 2020 közepén elkezdődhet és 2023-ra elkészülhet. A 32 kilométeres út építési költségéi mintegy 150 milliárd forintra becsülhetők.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Október 01. 12:28, kedd | Helyi
Negyedik alkalommal hívja alkotásra a diákokat a sikeres Richter TETT-mesepályázat
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre