Hírek
2012. Július 23. 05:00, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
A Békés megyei utakról kérdezte Erdős a fejlesztési államtitkárt
Békés megye közúti vérkeringésének két legfontosabb ütőere a délnyugat-északi irányba futó 47-es számú és az északnyugat-délkeleti irányba futó 44-es számú útvonal fejlesztésére vonatkozóan Erdős Norbert országgyűlési képviselő, kormánymegbízott tette fel a kérdést a nemzeti fejlesztési minisztérium államtitkárának - írja a Békés Megyei Hírlap.
A megye szinte összes alacsonyabb rendű útvonala közvetlenül vagy közvetetten kapcsolódik a két említett, kiemelt fontosságú közúthoz, így a megye lakossága számára érthető módon fontos, hogy tájékozódjanak az említett utak felújítási munkálatainak ütemezéséről. A két útvonal jelentőségét tovább növeli az is, hogy Békés megye keleti része nagy szakaszon határos Romániával, a schengeni határ is ott húzódik, ahol egy megállásos határforgalmi ellenőrzési rendszer működik - olvasható a sajtóközleményben.
Erdős Norbert országgyűlési képviselő kérdése egyfelől a 47-es út felújítási munkálataira vonatkozott, különös tekintettel a Békéscsaba-Mezőberény közötti szakaszra, továbbá tájékoztatást kért arról, hogy milyenek a kilátások a 44-es út mielőbbi magasabb rendűvé, gyorsforgalmi úttá alakítására.
Általános vélekedés, hogy a két útvonal létfontosságú a megye fejlődésének szempontjából és óriási lökést ad ennek a vidéknek, ha a megye úthálózata a hozzájuk tartozó műtárgyakkal együtt rohamléptekkel fejlődésnek indul. A képviselő sokak véleményét tolmácsolva felszólalásában elmondta, hogy a megye gazdasági fejlődése Achilles-sarkának tartja a mai állapotokat, égetően szükség van egy, a mainál lényegesen fejlettebb úthálózat megvalósítására, amely Békés megyét egyenrangúvá emeli az ország más régióival.
Az elmúlt idő kormányzati törekvései a fejlesztés irányába mutatnak, hiszen a kormány számos intézkedéssel járul hozzá a térség jobb elérhetőségéhez. A fejlesztési munkálatokról Fónagy János államtitkár adott részletes tájékoztatást, miszerint még az idén megvalósul a 47-es számú főút Mezőberény-Békéscsaba közötti szakaszának 11,5 tonnás burkolat megerősítése mintegy 12 kilométer hosszan.
A Békéscsaba-Orosháza közötti mintegy 34 kilométer hosszúságú szakasz burkolat megerősítése 2014-ig történik meg, a Gyomaendrőd-Békéscsaba vasútvonal felújítása miatt a 47-es számú főúton Mezőberény határában közúti felüljáró építése vált szükségessé, amelynek befejezése 2013 második felében várható.
Az államtitkár által adott tájékoztatás szerint jó hír, hogy a tervezett fejlesztések között szerepel az M44-es gyorsforgalmi út megépítése, amit az Új Széchenyi-terv célkitűzéseivel összhangban prioritásként, tehát elsőbbségként kezel a kormány. Mivel Békés megye az ország egyik legnehezebben elérhető térsége, ezért az M44-es gyorsforgalmi út ütemezett építése kiemelt jelentőséggel bír mind a megye, mind a térség, mind az ország közlekedésfejlesztésében. Az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsabáig tartó szakasza három ütemben valósul meg. Az építés az egyébként négy programciklusból álló útépítési program első ciklusában megkezdődik, és a harmadik ciklusában befejeződik - áll a közleményben.
Dr. Fónagy János elmondta, az építés indításának időpontját elsősorban az Európai Unió szigorú támogatási feltételei határozzák meg. Ezek figyelembevételével kell elkészíteni a hiányzó megvalósíthatósági tanulmányokat. Előreláthatóan a környezetvédelmi engedély módosítása is szükségessé válik annak érdekében, hogy megfeleljen a közösségi támogatások igénybevételére.
Ez elsősorban a Tisza térségéhez tartozó Natura 2000-es területek miatt vált és válik szükségessé. A fejlesztés legfontosabb, kiemelten kezelt első üteme tehát a legrövidebb időtartamon belül tervezett, azaz a program első szakaszában, amely vélhetően 2014-ben megkezdődik, és azt követően két-három éven belül befejeződik.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 11. 07:00, szombat | Belföld
Magyar-kínai együttműködés a vasúti járműgyártás területén
Együttműködési megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-vel - tájékoztatta a magyar társaság pénteken az MTI-t.
2024. Május 11. 06:58, szombat | Belföld
Átadták a felújított Igmándi Erődöt Komáromban
Komárom talán soha nem fejlődött akkora léptekkel, mint napjainkban, ezt példázza a frissen felújított Igmándi Erőd átadása is, amiben fontos szerepe volt a kölcsönös tiszteletre alapuló magyar-szlovák együttműködésnek is
2024. Május 10. 12:09, péntek | Belföld
KSH: 3,7 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak áprilisban, az egy évvel korábbi adatokhoz képest
Idén áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. Május 10. 12:06, péntek | Belföld
A KSH szerint olcsóbbak lettek az üzemanyagok itthon, a szomszédos országok áranál
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 626, míg a régiós országokban 616 forint volt.