Hírek
2024. Február 01. 11:02, csütörtök |
PR
Forrás: (x)
Az európai autópiac nagyot nőtt és zöldült – a benzines motoroknak hála
2023-ban 13,9%-os bővülés volt 2022-höz képest az EU-ban újautó eladások terén. Az év egyértelműen a nem tölthető hibridekről szólt, miközben szépen meneteltek a tisztán elektromos autók, és estek vissza a dízelek
Írja a hazai flottakezelés úttörőjének számító Next Auto.
2023 decembere volt az első olyan hónap, amikor 16 egymást követő havi növekedés után csökkentek az eladások az európai autópiacokat összesítve – olvasható a hazai autólízing specialistájának számító Next Auto oldalán. Érdemes megjegyezni, hogy ezt a visszaesést is a német újautópiac nyakába lehet varrni, hiszen 23%-os visszaesést mutatott az év utolsó hónapjában. Ezzel szemben a többi vezető piacon, mint Franciaországban (+14,5%) és Spanyolországban (+10.6%) tovább szárnyaltak az eladások.
Magyarországot leszámítva minden országban jól fogytak az új autók
Hiába a decembert lerántó német adatok, Európa autópiaca 2023 egészében 13,9%-os bővüléssel zárta az évet 2022-hez képest, elérve a 10,5 millió eladott új autót. A legtöbb országban ráadásul kétszámjegyű növekedést regisztráltak: Olaszország (+18,9%), Spanyolország (+16,7%) és Franciaország (+16,1%) is erős növekedéssel zárta az évet. Németország is 7,3%-os növekedést regisztrált az előző évhez képest, amit a már említett gyenge december rántott le. Egyedül hazánk lóg ki az európai országok közül, hiszen itthon 3,4%-kal estek vissza az újautó-értékesítések.
Tisztán elektromos modellek (BEV): +415 ezer db
Tölthető hibrid (PHEV): - 61 ezer db
Nem tölthető hibrid (HEV): + 618 ezer db
Benzin: + 356 ezer db
Dízel: -88 ezer db
Egyéb (üzemanyagcella, LPG, etanol, ...): + 43 ezer db
A fenti számok szépen rámutatnak a növekedés forrására. Egyedül a tölthető hibrid (PHEV) visszaesés okozhatna némi fejtörést, de itt is a decemberi német adatok változtattak az összképen: 74,4%-kal csökkentek az eladások, míg más nagyobb európai piacokon jellemzően növekedést regisztráltak. Így az összkép 2022-höz képest úgy alakult, hogy 7%-kal csökkent értékesítésük 813 ezer darabra, így 2023-ban már csak 7,7%-os piaci részesedést hasítottak ki maguknak.
Majdnem minden harmadik eladott újautó nem tölthető hibrid volt
A nem tölthető hibridek értékesítési darabszáma meghaladta a 2,7 milliót, ami 29,5%-os növekedést jelent, és ezzel 25,8%-os piaci részesedéshez segítette a szegmenst. Igaz, ebben a csoportban szerepelnek a mild-hibridek is, melyek csak kiegészítő elektromotorral rendelkeznek, önálló elektromos haladásra nem képesek, így akár a benzinesekhez is lehetne őket sorolni – olvasható a rövidtávú bérautó szolgáltatásairól is ismert Next Auto oldalán.
Ugyan a már fent említett okok kihatottak a tisztán elektromos autók decemberi értékesítési számaira, így is immár a harmadik legnépszerűbb választási kategóriaként jelentek meg az eladásokban, megelőzve a dízelüzemű autókat. 2023 egészében a tisztán elektromos autók értékesítési darabszáma meghaladta a 1,5 millió darabot, ami jelentős, 37%-os növekedés az előző évi adathoz képest. A tisztán elektromos autók piaci részesedése ezzel 14,6%-ra nőtt Európában – írják.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 28. 15:29, csütörtök | PR
Bankfüggetlen POS terminál: a legjobb megoldás kisvállalkozásoknak is?
A modern vállalkozások számára a rugalmas, gyors és költséghatékony fizetési megoldások elengedhetetlenek.
2024. November 27. 12:46, szerda | PR
Derűlátóbbak a fiatalok az egy évvel korábbinál
Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben.
2024. November 25. 10:45, hétfő | PR
Innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció
csak a nagyvállalatok stagnáltak, a mezőgazdasági cégek alig innoválnak
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni