Városlista
2024. május 6, hétfő - Ivett

Hírek

2012. Október 06. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Facebook és a vevő körbe udvarlása

Facebook és a vevő körbe udvarlása

Immár ötödik alkalommal hozott össze 1100 vállalkozót a jó sors egy budapesti bevásárlóközpontban, hogy a legújabb marketingfegyverzettel felvértezve dacoljanak a válsággal. Az idei KKV Marketing Expon a hegymászó felszerelés volt „kötelező”. A piaci viszonyokat egy leküzdendő hegyként jelenítették meg az előadók, ahol a legújabb marketingeszközöket biztosítókötélként használó vállalkozók biztos, hogy nem zuhannak a szakadékba.

Jazz zenekarral és a már évek óta megszokott extrém külsőségekkel simította ki a válság által barázdált vállalkozói homlokokat a Marketing Commando. Wolf Gábor KKV marketingszakértő ezúttal egy védősisakban és biztosítókötéllel a vállán érzékeltette a megváltozott piaci viszonyokat.

„A vevőket ma már nem elég egy hírlevél segítségével, vagy Facebook üzenettel megszólítani. Szinte körbe kell udvarolni őket. Rendkívül átgondolt, precíz kommunikációval lehet vásárlásra ösztönözni” – érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor. Szerinte elmúltak már azok a 2000-es évek elején tapasztalható trendek, miszerint egy jó adatbázissal és hírlevéllel szinte bármit el lehet adni. Több eszköz együttes használata segítségével lehet eredményesnek lenni a versenytársakkal szemben.

„Fontos, hogy egy cégnek legyen saját Coca-Cola receptje, vagyis a versenytársakétól merőben eltérő marketing-eszközrendszere, amivel kitűnhet. Ne félj bolondot csinálni magadból, mert a kreatív humorral fűszerezett hirdetés vagy ajánlat mindig nyerő” – osztotta meg hitvallását a vállalkozókkal a Marketing Commando vezetője.

Nyírő Réka, a Marketig Commando tanácsadója már a kisördögökről beszélt. „A vevőkért folytatott konkurenciaharcban nemcsak a versenytársakkal, hanem a vevők fejében motoszkáló kisördöggel is meg kell küzdeni” – érvelt a vállalati tanácsadó. „Biztos nekem való ez? Nem túl kockázatos? Már annyiszor csalódtam, ne hagyjuk a csudába?” – sorolta Nyírő Réka azokat a kérdéseket, amelyek a vásárlás előtt felmerülhetnek egy vevőben. A vevői kifogások kezelésére szerinte az egyik legjobb eszköz a garancia (például minőségi és javítási feltételek rendkívül kedvező felajánlása), ilyen esetben ugyanis a vevő megnyugszik, hogy egy termékkel vagy szolgáltatással biztos nem jár rosszul.

Nyírő Réka óvta a vállalkozókat a kizárólag alacsony árra épülő marketingtől. Inkább a cég átgondolt piaci pozícionálására bíztatta hallgatóságát. Szerinte érdemes szembemenni a versenytársakkal. „Mit nem szeret a vevő az iparágban? Van-e valami, amit elvárna, de soha nem kapja meg? Ezeket kell kideríteni a cég eladási stratégiájának kialakításakor” – bíztatta a cégvezetőket Nyírő Réka.

„A stratégia hosszútávon mindig megveri a taktikát” – ez már Weiser István bevezető mondata volt. A Webvízió kreatív igazgatója a youtube-ra feltett, és jó kulcsszavakkal „ellátott” videóra esküszik, amely szerinte még rendkívül szűz terület a magyar kis- és középvállalati piacon. „Rendkívül kevesen használják, pedig ha egy cég a vevők Gyakran Ismételt Kérdéseit pár videóval válaszolja meg, akkor megspórolhat egy teljes ügyfélszolgálatot, és jól elhelyezett üzenetével akcióra, vagyis vásárlásra késztetheti a vevőt” – elemezte a lehetőségeket a szakember.

Weiser István szerint az internetes rendelésnél jó időben felugró „upsell ablakok” alkalmazása és egy jól kigondolt – leginkább kaparós sorsjegyre épülő – nyereményjáték is sokat hozhat a konyhára. „Ezek a marketingeszközök pár százezer forintos ráfordítás mellett, akár több millió forintot hozhatnak bevételi oldalon” – hangsúlyozta az újmédia szakértő.

A KKV Marketing Expo-n egy rendkívül sikeres webes cég, a Prezi.com is vázolta piaci előnyének titkát. „Tervezünk – Megvalósítunk - Mérünk – Tanulunk belőle” – mondta el az IT fejlesztő cég hitvallását Vantay Dániel. Szerinte a célok meghatározása és tudatosítása a legfontosabb egy vállalkozás életében. „A siker az elvárás, nem a 12 óra munka. Ha az emberek nem robotnak érzik magukat és átérzik a munkájuk felelősségét, akkor motiváltabban fognak dolgozni” – osztotta meg a hallgatóssággal a Prezi.com filozófiáját Vantay Dániel.

Az 1100 fős hallgatótáborban nyoma sem volt a hazai gazdaságra jellemző nyomasztó hangulatnak. Mindenki a saját hibáiból tanulva szerette volna a legjobb formáját hozni. „Marketingezz okosan, élj jobban” – vonták le a tanulságot az Expo előadói és résztvevői.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:44, hétfő | Belföld

Nagy Márton szerint Magyarország képes meghatározó szereplővé válni az űripar területén

Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén

2024. Május 06. 07:49, hétfő | Belföld

Vonat elé hajtott egy kamion Baján

Személyvonat elé hajtott egy kamion hétfő reggel Baja térségében, az 55-ös főút 106-os és 107-es kilométere közötti vasúti átjáróban;

2024. Május 05. 06:00, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 18. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során