Városlista
2024. május 6, hétfő - Ivett

Hírek

2018. Május 28. 07:24, hétfő | Külföld
Forrás: mti

Folytatódik a francia vasutasok gördülő sztrájkja, de a korábbiaknál kevesebb fennakadással

Folytatódik a francia vasutasok gördülő sztrájkja, de a korábbiaknál kevesebb fennakadással

Folytatódik hétfőn a francia vasutasok sztrájkja a kormány reformja ellen, de a korábbiaknál kevesebb fennakadással:

a szuperexpresszek (TGV) kétharmada, a többi belföldi vonatnak mintegy fele fog közlekedni, a párizsi elővárosi közlekedésben az A vonalon menetrendszerűen indulnak a vonatok, a többi vonalon minden második vonat közeledik - közölte a francia állami vasúttársaság (SNCF) vasárnap este.
"Egyre kevesebb a sztrájkoló. A csökkenő tendencia látszik folytatódni hétfőn és kedden is, jóllehet a mozdonyvezetőknél még mindig jelentős a mozgósítás, de már ott is az 50 százalék alá esett vissza" - mondta Mathias Vicherat vezérigazgató-helyettes.

A sztrájk múlt heti szerdai és csütörtöki szakaszában a mozdonyvezetőknek 50, a vasutasoknak összességében 15 százaléka vett részt.

A munkabeszüntetés kedden is folytatódik. Aznap kezdődik meg a törvénytervezet szenátusi vitája, a szövegről június 5-én tartják a szavazást a felsőházban.

Laurent Berger, a CFDT reformszakszervezet vezetője vasárnap a Le Journal du Dimanche című hetilapnak adott interjúban elmondta, hogy a CFDT a lehető leggyorsabban be akarja fejezni a konfliktust, de "a vasutasok és a vasút jövőjének szempontjából jó feltételekkel", ezért a parlamenti vita vége előtt nem csökkentik a kormányon a nyomást, a sztrájkot addig biztos folytatják, s folyamatosan javaslatokat tesznek a kormánynak.

"A kormány maratoni reformot indított. Az utolsó tíz kilométeren járunk és nem ezt lesz a legkönnyebb lefutni" - mondta a szakszervezeti vezető, aki elismerte, hogy "valódi egyezetés" alakult ki a kormánnyal, s történtek "előrelépések".

Amióta a francia kormány pénteken megerősítette, hogy átvállalja az állami vasúttársaság (SNCF) adósságállományának kétharmadát, valamint növeli a beruházási támogatást, megtörni látszik a szakszervezeti egység, miután a radikális CGT és a Sud folytatni kívánja a gördülő sztrájkot a vasúti reform ellen, a CGFT mellett viszont a második legnagyobb szakszervezet, az UNSA is a megmozdulás befejezését helyezte kilátásba.

A kormány vasúti reformja ellen április eleje óta tiltakozó vasúti szakszervezetek régóta követelték az elsősorban a szuperexpresszek (TGV) fejlesztéséből fakadó hatalmas adósságállomány átvállalását, miután álláspontjuk szerint anélkül a reformot követően az SNCF csődbe menne. A kormányfő azt is bejelentette, hogy az állam évente 200 millió euróval megemeli a beruházásait a francia vasútnál, azaz ezentúl évente 3,8 milliárd eurót juttat fejlesztésekre az SNCF-nek.

A reform költségcsökkentések mellett a 2020-tól meghirdetendő vasúti liberalizációra készítené fel az SNCF-et, amikor a piac fokozatos megnyitása értelmében külföldi vasúttársaságok is működtethetnek vonatokat a francia TGV-k útvonalain. A kormány legfőbb célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Ez a változás 2020-tól lépne életbe a vasúthoz belépő dolgozókra.

Címkék: francia, sztrájk, vasút, vonat

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:42, hétfő | Külföld

Nem hadászati nukleáris fegyverek bevetését imitáló hadgyakorlatot rendelt el az orosz elnök

Utasította az orosz fegyveres erők vezérkarát Vlagyimir Putyin orosz elnök, hogy készüljön fel egy olyan hadgyakorlatra, amelyen nem hadászati nukleáris fegyverek használatát fogják gyakorolni

2024. Május 02. 06:45, csütörtök | Külföld

Molotov-koktélt dobtak egy varsói zsinagógára

A gyanú szerint egy lengyel állampolgárságú fiatalember próbálta meg felgyújtani szerdán a Nozyk zsinagógát Varsóban, a politikai vezetők elítélték a történteket.

2024. Április 29. 17:26, hétfő | Külföld

Európai Autógyártók Szövetsége: sokkal több töltőpont szükséges az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez

2024. Április 29. 17:24, hétfő | Külföld

Romlott áprilisban a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban

Áprilisban a várt javulás helyett romlott a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága, a DG ECFIN (Directorate General for Economic and Financial Affairs) hétfői jelentése