Hírek
2015. December 14. 11:45, hétfő |
Helyi
Forrás: sajtóközlemény
Hátrányos helyzetű tanulókon segített az Arany iskola
Lépésről lépésre az esélyegyenlőség útján címmel valósította meg uniós pályázati programját az esztergomi Arany János Általános Iskola, amely közel 30 millió forintot nyert.
A 2013-ban kezdődő program célja az volt, hogy a szegénységben élő, halmozottan hátrányos helyzetű tanulók elfogadó, befogadó környezetben tanulhassanak, könnyebbek legyenek az átmenetek az egyes életszakaszok között, egyéni képességeik figyelembe vételével történjék az oktatásuk-nevelésük. Az iskolát 10 helyi partnerszervezet segítette a megvalósításban, míg KLIK Esztergomi Tankerülete a pénzügyi, utalványozási, beszerzési felügyeletet gyakorolta.
Az iskola pedagógusai és szakmai támogatói – neves szakemberek és szervezetek segítségével - tanítási órákon kívül foglalkoztak a gyerekekkel, ahol a felzárkóztatás, egyéni képességek kibontakoztatása, a tehetséggondozás, az óvoda-iskola átmenet és a biztos, tudatos továbbtanulás elősegítése volt a fő feladat. A szülők és a Cigány nemzetiségi Önkormányzat is aktív részese voltak a programoknak. Családi napok, kulturális rendezvények, kirándulások, jeles ünnepek és a tanulás támogatásában volt szerepük.
Baranya István igazgató, projektmenedzser az alábbiakban foglalta össze a pályázatot.
- A mi iskolánkba többségében szegény, hátrányos helyzetű gyerekek járnak Tapasztaljuk, hogy iskola jelenti számukra az egyetlen kapaszkodót, közösséget, intézményes életteret, kapcsolatot a külvilággal. Nehéz úgy fejlődni, szocializálódni, az életkori sajátosságoknak megfelelni, hogy állandóan azzal szembesül a gyerek odahaza, hogy nincs… Persze ez rejtett értesülés, amit a jó pedagógus a mindennapokban észrevesz, megtapasztal a tanulói között. Ilyenkor egy iskola tantestülete egyet tehet: próbál többet adni a meglévőnél. Emberségből, szeretetből, gondoskodásból A pályázati is ilyen forrás, amit sikerre vitt az iskola. Több pályázatban is érdekeltek vagyunk, de a legkiemelkedőbb, egyúttal a legadekvátabb a „Lépésről lépésre az esélyegyenlőség útján” című. Több mint 130 programot, rendezvényt valósítottunk meg. Volt köztük családi rendezvény, sportnap, gyermeknap, vetélkedő, óvoda-iskola közös nap, kirándulások. Szinte minden napra jutott valami. Majd minden tanulónk végigjárta az esztergomi múzeumokat, 20 színházlátogatáson vagyunk túl, de az Állatkert, Fővárosi Nagycirkusz, Planetárium és más neves kulturális intézmények is maradandó élményt jelentettek tanulóink számára. A tanulás támogatása kulcskérdés volt, amit egyéni pszichológiai személyiségmérés után, egyéni képzéssel, fejlesztéssel oldottunk meg. Ezt a munkát új számítógépek, taneszközök, tanszerek és más tanulást segítő tárgyak, felszerelések vásárlásával támogatta a pályázat. Az eredmények érzékelhetőek voltak. Nőtt a tanulmányi eredmény, a tanulók értékek mentén fejlődő közösségben gondolkodnak, van életcéljuk, megismerték saját erősségeiket, tisztában vannak tehetségükkel, és a legnagyobb öröm, hogy minden tanulónk továbbtanult. Jónak lenni jó, de az év minden napjában…
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Október 01. 12:28, kedd | Helyi
Negyedik alkalommal hívja alkotásra a diákokat a sikeres Richter TETT-mesepályázat
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre