Városlista
2022. május 28, szombat - Emil, Csanád

Hírek

2021. Július 16. 10:39, péntek | PR
Forrás: (x)

Így reagál a szervezet, ha letesszük a cigit

Így reagál a szervezet, ha letesszük a cigit

A WHO adatai szerint a föld lakosságának megközelítőleg mintegy harmada dohányzik. A leszokással élete során a dohányosok többsége különböző okoknál fogva megpróbálkozik:

tipikusan ilyen ok lehet például egy közeli hozzátartozó dohányzás miatti halála, vagy a gyermekvárás, gyermek érkezésének időszaka. Kevesen tudják azonban, hogy mi történik a szervezettel az utolsó cigaretta elszívása után, illetve, hogy a leszokással járó előnyök milyen rövid időn belül jelentkeznek.

Az utolsó cigi után:

24 órával: a testben elraktározódott nikotinmennyiség jelentésen csökken, így a cigaretta, a nikotin iránti vágy még tolerálható módon, de jelentkezni kezd. Ezzel párhuzamosan a szán-monoxid szint is visszaesik a normális értékre, testünk oxigénellátása javul, a dohányzás okozta szívroham kockázata már csökkent is.

48 órával: a nikotin szinte teljes mértékben kiürül a szervezetből, ezért a cigaretta, a nikotin iránti vágy erősödik. Attól függően, hogy mennyire voltunk erős dohányosok, elvonási tüneteket észlelhetünk magunkon, mely egyénenként eltérő módon realizálódhat fejfájásban, fáradékonyságban, levertségben, kedvtelenségben. Jó hír viszont, hogy mindeközben testünk folyamatosan tisztul és regenerálódik.

3 nappal: a tüdő regenerálódása már érzékelhető, könnyebbé válik a légzés és kezdjük visszanyerni energiánkat is.

3 hónappal: túl vagyunk a kritikus időszakon, az elvonási tünetek jelentősen csillapodnak. A vérkeringés és a tüdő állapota sokat javult, a szívroham kockázata csökkent. Sportolás, mozgás esetén érzékelhetően jobban bírjuk szusszal.

1 évvel: tüdőnk megtisztult, már nem köhögünk annyit, mint korábban és szervezetünk a betegségekkel szemben is sokkal ellenállóbb. Jól érezzük magunkat a bőrünkben, sokkal több energiánk van, mint korábban.

A dohányzásról leszokni nem könnyű feladat. A legnagyobb nehézséget a nikotinmegvonás okozza, ezért egyre több a leszokást segítő, nikotint pótló, dohánymentes termék. Ezek közé tartoznak például a nikotintapaszok, a nikotinos rágógumik, vagy akár a nikotinos hevítőrudak.

Tovább nehezíti a leszokást a cigarettázás szertartásos jellegge: a napindító reggeli kávézás, a munkahelyi cigaretta szünetek közösségi szertartása. A szokás hatalma szinte ugyanolyan erővel tarthat vissza a leszokástól, mint maga a nikotinfüggőség. A különböző dohányzást helyettesítő alternatívák az ártalom csökkentésével segíthetik a fokozatos leszokást.

Címkék: cigaretta, cigi, dohányzás

Ezek érdekelhetnek még

2022. Május 26. 14:36, csütörtök | PR

K&H: rekordszámú résztvevő a K&H pénzügyi vetélkedőjén

közel 10 ezer fiatal indult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő idei sorozatán

2022. Május 25. 08:47, szerda | PR

A SEO helye az online marketing világában

Az online marketing rendkívül izgalmas, ugyanakkor kérdőjelekkel teli mixében egyre többet hallani a SEO a fontosságáról.

2022. Május 20. 13:29, péntek | PR

Mit tehetek, ha három nap alatt kellene válaszolnom az adóhatóságnak?

A NAV sok esetben hívja fel, vagy kötelezi nyilatkozat- vagy vallomástételre, illetve különféle iratok átadására az adózókat. Ezekre tipikusan rövid, jellemzően néhány napos határidőt szokott csak biztosítani.

2022. Május 19. 12:00, csütörtök | PR

Mi mindenre jó egy ózongenerátor?

A kellemetlen szagokkal, vírusokkal és baktériumokkal folyamatosan ádáz küzdelmet vívunk, és igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legmesszebbről elkerüljük őket.