Hírek
2021. November 04. 08:58, csütörtök |
PR
Forrás: (x)
Keresőoptimalizálás - Újabb eszköz a vállalkozásod számára
Ebben a cikkben egy olyan eszközt mutatok be számodra, amellyel képes lehet nagymértékű, értékes forgalmat terelni a weboldaladra. Ez az eszköz nem más, mint a keresőoptimalizálás folyamata. Kezdjünk is bele!
Valószínűleg nem mondok újdonságot azzal, hogy az online térben egyre komolyabb verseny dúl. Ha vállalkozó vagy, akkor biztosan tapasztalod az ügyfélszerzéssel járó nehézségeket. Ebben a cikkben egy olyan eszközt mutatok be számodra, amellyel képes lehet nagymértékű, értékes forgalmat terelni a weboldaladra. Ez az eszköz nem más, mint a keresőoptimalizálás folyamata. Kezdjünk is bele!
Mi az a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás, vagy más néven SEO (az angol search engine optimization szavakból) egy olyan folyamatot takar, melynek során weboldalunkat javítjuk, fejlesztjük, azért, hogy az olyan keresőkben, mint a Google, vagy a Bing, minél jobb pozíciókat szerezzünk meg.
Miért fontos ez? Azért, mert ha egy-egy kulcsszóra előnyös pozíciót szerzünk, akkor naponta több száz, vagy ezer látogatót terelhetünk a weboldalunkra. Ez a forgalom kvázi ingyenes hiszen nem kell fizetnünk a megjelenésekért és hosszú távon fenntartható. A legtöbb esetben nem is igényel anyagi befektetést. Fontos még, hogy minőségi forgalmat kapsz, mivel olyan keresések során jelensz meg, melyek relevánsak számodra.
A rengeteg pozitívum mellett fontos megemlíteni, hogy itt is erősödik a verseny, szóval komolyabb erőforrásokat kell megmozgatni egy-egy Google első hely eléréséhez. De a legtöbb esetben az idődőn kívül másra nem lesz szükséged.
A keresőoptimalizálás alapjai
A kereső szoftverek algoritmusai rendkívül komplexek, azonban a rangsorokat meghatározó tényezők elég nagy hányadát ismerjük. Ezeket három nagyobb kategóriára bonthatjuk, a cikk további részében ezekről fogok írni.
Technikai SEO
Azokat a tényezőket sorolhatjuk ide, amelyek azért felelnek, hogy a weboldalad könnyen feldolgozható és értelmezhető legyen, mind a látogatók, mind a keresőrobotok számára.
Többségében olyan feladatokról van szó, melyeket elég egyszer elvégezni, vagy jól automatizálhatóak. Szerencsére ma már az olcsóbb weblapok is megfelelnek a legtöbb elvárásnak, de érdemes időt szánni ezekre a tevékenységekre, hiszen ezek adják majd az alapokat.
A legfontosabb elemek a betöltési idő lehető legkisebbre csökkentése, a mobilbarát megjelenés, a feltérképezhetőség, azaz az elérhetőség és egyszerű navigáció biztosítása, továbbá a biztonságosság, például a SSL tanúsítványok használata.
On-site SEO
Ide az adott oldal tartalmának fejlesztését, optimalizálását érintő feladatokat soroljuk.
A fókusz az írott tartalmakon van, a tartalom minősége és mennyisége meghatározó tényezője a kategóriának. Tehát itt főleg a szövegírás témakörébe sorolható feladatokat kell elvégeznünk.
Fontos a kulcsszavak megválasztása, használata és gyakorisága az oldal különböző tartalmaiban, például a címsorokban, a törzsszövegben, vagy a képek leírásaiban. Fontos, hogy megfelelő URL-t válasszunk, de az oldalunkra és a kifelé mutató linkek megválasztására is ügyelnünk kell.
Off-site SEO
Ide azokat a tényezőket soroljuk, melyek az oldalunkon kívül állnak ám mégis hatással vannak arra. Ide leginkább az oldalra mutató linkeket és azok tulajdonságait soroljuk, ezek mutatják meg a keresők számára, hogy weboldalunk megbízható és releváns.
A legfontosabb tulajdonságok az oldalra mutató link relevanciája és autoritása, azaz, lényeges, hogy hol helyezik el az adott linket, tehát egy témába vágó oldalról nagyobb hasznosságú linkeket szerezhetünk.
Remélem, hogy ez a rövid kis összefoglaló felkeltette az érdeklődésed. A keresőoptimalizálás kivétel nélkül, minden online jelenlévő vállalkozás számára számos lehetőséget tartogat, hiszen ki ne akarna stabil ingyenes forgalmat.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 13. 10:48, péntek | PR
K&H: hány forint kellene a kényelmes élethez a magyar nyugdíjasoknak?
jelentősen nőtt az “elvárt” összeg
2024. Szeptember 02. 12:47, hétfő | PR
Állami gondoskodásban élők életkezdési esélyeit növeli a K&H
Bán Hajnalka, az SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa adománygyűjtési vezetője és Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője Fotó: K&H/Fotó Művek
2024. Augusztus 24. 08:29, szombat | PR
Vízművek területeit gondozzák
Meghívásos közbeszerzésen nyerte el a Borsod megyei Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. telephelyeinek fűkaszálási munkálatait a Jánosik és Társai Kft.
2024. Augusztus 11. 10:38, vasárnap | PR
Hiányszakmák, amelyeknél az álláskeresés nem tart sokáig!
Karriertanácsadás során az egyik legelső szó, amit hall a tanuló, fiatal, álláskereső vagy bárki, általában a “hiányszakma”.