Hírek
2019. November 27. 11:00, szerda |
Helyi
Forrás: ITE
Miért mindig olyan hirdetést látunk a weben, ami érdekel minket?
Nem is olyan régen, elkezdtem utána olvasni, hogy milyen lehetőségeink lennének egy családi ház építéséhez.
Ehhez számos banki weboldalt és állami családtámogató cikket olvastam a témakörben, majd több szolgáltató portálját is meglátogattam.
Ezután beléptem néhány építkezéssel kapcsolatos Facebook csoportba is. Még azon a napon észrevettem valami nagyon különöset. A Google-ben, a Facebook-on és más weblapokon is, elkezdtek megváltozni az addig jellemző hirdetések. Hirtelen minden felületen lakáshitelekkel és generálkivitelezős hirdetésekkel találkoztam.
Az első sokk miatti megdöbbenésemen azonban gyorsan túlléptem és rájöttem, hogy a felkínált weboldalak hirdetései között akár hasznos információ is lapulhat. Arra eszméltem rá, hogy egyre több bannerre, linkre és kiemelt találatra kattintok rá. Bár akkor éppen csak tájékozódtam és végül egyik portálon sem vásároltam semmit, megbékéltem a mesterséges intelligencia alapú hirdetések hasznosságával. Ma már ilyen rendszereket használ a Facebook, vagy a Google Adwords is.
A személyre szabott online hirdetések előnyei
Biztosan mással is előfordult már, hogy legszívesebben letiltotta volna az összes hirdetést az internetről mert olyan felesleges online reklámokkal bombázta a képernyő, amik már inkább zavaróak voltak mintsem hasznosak. Ezt a gátlástalan módszert szerencsére a hirdetési rendszerek is felismerték és pár éve már nem is nagyon találkozunk velük. A nagy keresőportálok és közösségi portálok mellett, számos hirdetési platform is bevezette a mesterséges intelligencia alapú online reklám megjelenítést. Így aztán minden felhasználónak olyan ajánlatokat jeleníthetnek meg, amelyek valóban érdeklik őt. Ez pedig nem csak a látogatók érdeke, hanem a náluk hirdető cégeké is.
Azzal, hogy releváns hirdetéseket látunk, mi sem érezzük többé zavarónak a különböző hirdetési felületeket és nagyobb valószínűséggel látogatjuk meg a felkínált termék vagy szolgáltatás oldalát is. Ez pedig a hirdető vállalkozásnak is hasznos, hiszen valódi, érdeklődő látogatót kap a pénzéért. Az érdeklődő látogatókból pedig sokkal előbb lesz vásárló vagy leendő ügyfél, így pedig egységnyi látogatóból sokkal magasabb profitot tudnak ők is megvalósítani. Így aztán a személyre szabott hirdetésekkel gyakorlatilag mindenki csak nyer.
Mit tehetünk a személyre szabott hirdetések ellen?
Azt gondolnánk, hogy senkit nem zavarnak azok a hirdetések, amelyek valóban az érdeklődésünk alapján lettek összeállítva számunkra. Sokan azonban attól rettegnek, hogy kiberbűnözők vagy valamilyen titkos kormánypártok lopták el a személyes adataikat és bankkártya információikat. Az összeesküvés gyártók azonban nincsenek tisztába a modern, mesterséges intelligencia alapú algoritmusok működésével. A weboldalakba épített követőkódok ugyanis nem tárolnak rólunk érzékeny személyes információkat, sem pedig fizetési adatokat – tudtuk meg egy Adwords szakértő válaszaiból. Így csupán egyetlen céljuk, hogy számunkra releváns hirdetéseket szolgáltassanak.
Ma már azonban számos hirdetés blokkoló is létezik és több olyan böngésző is, amely a teljes nyomkövetést megakadályozza. Ha pedig érzékeny oldalakat néznénk, akkor célszerű a legnépszerűbb böngészőkben az inkognitó módot igénybe venni, ahol szintén nem tárolódnak el sem az adataink sem pedig a szokásainkat nem naplózhatja senki. Azt azért érdemes megfontolni, hogy ez megéri-e nekünk, hiszen ekkor előfordulhat, hogy számunkra teljesen irreleváns, felesleges és zavaró reklámokkal lesz tele a weboldalak hirdetési sávja.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Október 01. 12:28, kedd | Helyi
Negyedik alkalommal hívja alkotásra a diákokat a sikeres Richter TETT-mesepályázat
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre