Hírek
2011. Október 24. 14:21, hétfő |
Belföld
Forrás: MTI
Mindenhol elektronikusan fizethetünk?

A kormány október 20-án az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) működéséhez szükséges intézkedésekről döntött.
e szerint haladéktalanul lehetővé kell tenni, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók és az ügyintézést biztosító szervezetek minél gyorsabban csatlakozhassanak az EFER-hez, s átfogó hatásvizsgálat készítését is elrendelte – derül ki a Magyar Közlöny 123. számában közzétett kormányhatározatból.
A kormányhatározat szerint a nemzetgazdasági miniszternek – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala bevonásával – haladéktalanul lehetővé kell tennie a pénzforgalmi szolgáltatók minél gyorsabb csatlakozását az EFER-hez. A kormány elrendelte továbbá, hogy 2012. január 31-ig készüljön átfogó hatásvizsgálat az elektronikus fizetés bevezetésének lehetőségéről valamennyi ágazatba tartozó – hatósági vagy nem hatósági – ügyintézés, valamint elektronikus közszolgáltatás vonatkozásában. A hatásvizsgálat elkészüléséért valamennyi miniszter felelős.
A hatásvizsgálatnak fel kell tárnia, hogy az EFER igénybevételével teljesíthető fizetés milyen ügytípusok, illetve fizetési összeghatárok esetében indokolt, összevetve az EFER igénybevételével, illetve az a nélküli fizetések felmerülő költségeit, figyelembe véve a lakosság és a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésével kapcsolatos kormányzati vállalásokat. A hatásvizsgálatok értékelése alapján a nemzetgazdasági miniszternek a közigazgatási és igazságügyi miniszter bevonásával jelentést kell készítenie a kormány részére 2012. február 29-ig.
A kormány döntött arról is, hogy a jelentésben tett megállapításokban érintett miniszterek tegyék meg a szükséges lépéseket az ügyintézést biztosító szervezetek EFER-csatlakozása érdekében, ideértve az ágazati jogszabályok felülvizsgálatát is. Ennek határideje 2012. május 1. A határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) május 30-án jelentette be, hogy az okmányirodákban is használható központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást hozott létre, amelyet első lépésben az okmányirodák és a NAV vettek használatba. Az állampolgárok a szolgáltatás révén azonnal tudnak fizetni például ügyintézéskor.
A projekt 2008-ban kezdődött, a munkában a Magyar Államkincstár, az okmányirodák, az adóhatóság és a fejlesztési minisztérium is részt vett. A projektet az Európai Unió és a magyar állam 3,986 milliárd forint támogatásából valósították meg, a rendszert a Getronics Magyarország Kft. fejlesztette és építette ki. A központi fizetési szolgáltatást az államkincstár üzemelteti, a rendszer pénzügyi szolgáltatója az OTP Bank – ismertették még májusban.
MTI
Ezek érdekelhetnek még
2025. Március 27. 06:00, csütörtök | Belföld
Sára Botond: folyamatosan ellenőrizzük az árréscsökkentés betartását
A cél, hogy tartósan olcsók legyenek az élelmiszerek, ezért a fogyasztóvédelmi ellenőrök folyamatosan ellenőrzik az árréscsökkentés betartását
2025. Március 27. 06:00, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor: a falut nem leépíteni kell, hanem felépíteni
A falut nem leépíteni kell, hanem felépíteni - jelentette ki a miniszterelnök, aki szerdán a Facebook-oldalára feltöltött videóban a kormány kistelepüléseket támogató programjairól számolt be.
2025. Március 27. 06:00, csütörtök | Belföld
Gyopáros Alpár: jó hír a falvaknak a Magyar falu program bővítése
A Magyar falu program újabb pályázatain lehet a falusi kisboltok, vegyeskereskedések, kocsmák működtetésére, templomok felújítására többmilliós támogatásokat igényelni
2025. Március 27. 06:00, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: az amerikai-orosz megállapodás tiltja a hazánkat ellátó energia-infrastruktúra támadását
Az amerikai-orosz megállapodás világosan kimondta a Magyarországra irányuló energia-infrastruktúra támadásának tilalmát, ami egybevág hazánk nemzeti érdekeivel, mivel így jelentősen mérséklődtek az ellátásbiztonsági kockázatok