Városlista
2024. április 26, péntek - Ervin

Hírek

2015. Április 24. 11:50, péntek | Helyi
Forrás: Issues Management

Öt csillagot kapott az új Vitara

Öt csillagot kapott az új Vitara

Az új Suzuki Vitara a kompakt sport-szabadidő autók közül elsőként kapott ötcsillagos összértékelést az Euro NCAP 2015-ös töréstesztjén.

A kocsi minden részterületen magas pontszámot ért el, ennek alapján kategóriájának legbiztonságosabb modelljei közé tartozik. Az ütközéselnyelő technológia és a nagy szilárdságú acél kiterjedt használata az autót könnyűvé, mégis rendkívül törésbiztossá teszi.

A Euro NCAP biztonsági tesztjén az új Vitara kiemelkedő biztonsági tulajdonságait a maximális öt csillaggal ismerték el.

A Suzuki legújabb modellje az első kompakt sport-szabadidő autó, amelyik mind a négy vizsgált területen – utasvédelem, gyermekbiztonság, gyalogosvédelem, biztonsági segédrendszerek – kimagasló eredményt ért el az európai újautó-értékelő program (Euro NCAP) új és szigorú 2015-ös tesztjei során.

Részletezve:
Felnőtt utazók védelme: 89% / (80%*)
Gyermek utasok védelme: 85% / (75%*)
Gyalogosok védelme: 76% / (65%*)
Biztonsági segédrendszerek: 75% / (70%*)
* az ötcsillagos eredmény alsó értékhatára

Öt csillagot csak azok a modellek kaphatnak, amelyek a lehető legjobban szavatolják az utazók és a gyalogosok biztonságát az ütközések során. Tekintettel arra, hogy az értékelési szempontokat 2015-re még inkább megszigorították, az ötcsillagos eredmény minden korábbinál értékesebb. A tesztekről részletesen itt lehet olvasni: http://www.euroncap.com/en.

Az új Vitara passzív és aktív biztonsági rendszereit úgy tervezték, hogy okosan előre érzékeljék a veszélyes szituációkat, és magas szintű védelmet biztosítva reagáljanak rájuk.

Az egyik legfontosabb biztonsági technológia, amit a Vitara kínál, a TECT (Total Effective Control Technology). A Suzuki által kifejlesztett TECT az ütközés során felszabaduló energia elnyelésén és a gépjármű tömegének csökkentésén alapul, kiválóan védi az autóban tartózkodók biztonságát. A számítógépes tervezés és a nagy szilárdságú acél használata révén a Suzuki könnyű, rendkívül törésbiztos, üzemanyag-takarékos karosszériát alkotott.

Ugyancsak a passzív biztonsági felszerelés része a hét légzsák, ami a frontális és oldalirányú ütközéseknél védi az autó utasait, továbbá a biztonságiöv-előfeszítők és az erőhatárolók is. A Euro NCAP ráfutásos tesztjeiben jó védőhatást mutatott az ülés és a fejtámasz az ostorcsapásos nyaki sérülésekkel szemben. A hátsó ülések kiképzése és az általuk nyújtott biztonság szintén jó értékelést kapott.

Ezenfelül a motorházfedél alakja és a motorház tetejének új struktúrái, az ablaktörlők és a lökhárítók az ütközési energia elnyelését, a sérülések mérséklését szolgálják abba az esetben, ha a kocsi gyalogossal találkozik.

Az új Vitara aktív biztonsági berendezéseire nagy gondot fordítottak. Korszerű technológiai megoldások szolgálják az ütközések megelőzését. A Vitarát radaros féktámogató rendszerrel (RBS) szerelték fel, amely észleli az autó előtt haladó járművel való ütközés veszélyét, és a vezetőt hangjelzéssel figyelmezteti, illetve a műszerfalon is jelez. A figyelmeztetés időzítését a vezető állítja be a „távoli” vagy a „közeli” opció kiválasztásával. Ha az ütközés veszélye tovább nő, a rendszer aktiválja a fékasszisztenst, ami vészfékezéskor megnöveli a fékezés erejét. Ha az RBS úgy látja, hogy az ütközés gyakorlatilag elkerülhetetlen, automatikus fékezést hajt végre a baleset megelőzésére, illetve – a sebesség csökkentésével – a károk mérséklésére.

Gyermekek és gyalogosok biztonsága

A Suzuki – összhangban a legújabb európai jogszabályokkal – kiemelt figyelmet szentel a gyermekek védelmének, és az új i-Size szabványnak megfelelően gondoskodik ennek a korosztálynak a biztonságáról. Mindazok a gyereküléstípusok, amelyeket a Vitara tervezésénél figyelembe vettek, megfelelően szerelhetők be a járműbe.

Az új Vitara a gyalogosvédelem terén is kimagasló eredményt ért el. Az autó intelligens, korszerű kiképzése számos előnnyel jár. Amellett hogy optimális az utasok biztonsága szempontjából, a tipikus gázolás során csökkenti a fejre gyakorolt erőhatást. A lökhárító megfelelő védelmet nyújtott a lábra gyakorolt hatás esetében is az összes vizsgált helyzetben.

Fejlett segédrendszerek

A Vitara adaptív sebességtartót (ACC) is kínál, amellyel az autóvezetés még kényelmesebb. A milliméteres hullámhosszon működő radar az elöl haladó jármű mögötti követési távolságot méri. A vezető a „közepes”, „hosszú” és „rövid” beállítások közül választhat. Amennyiben a követési távolság elegendő, a Vitara tartja a beállított sebességet. Ha az elöl haladó jármű lassít, a Vitara is automatikusan csökkenti a sebességet, megtartva a követési távolságot. Ha az elöl haladó jármű sávot vált, és ezáltal megnyílik a tér, a Vitara visszagyorsít a beállított sebességre.

Az új Vitara a Suzuki első európai modellje, amelyet lejtmenetvezérlővel láttak el. A jármű a LOCK üzemmódban automatikusan fékez, amikor meredek lejtőn állandó sebességgel halad lefelé.

A parkolás biztonságosabbá, kényelmesebbé tételére a Vitarát tolatókamerával is felszerelték.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 23. 16:40, kedd | Helyi

Idén is lesz MCC Feszt Esztergomban!

Az MCC Feszt idén is hangot ad a tehetségnek augusztus 1. és 3. között, Esztergomban

2024. Március 22. 08:20, péntek | Helyi

NEM JUTOTT MESSZIRE A LOPOTT ÜZEMANYAGGAL

Egy 47 éves férfi az M1-es autópályán próbált a rendőrök elől meglépni.

2024. Március 06. 22:09, szerda | Helyi

Rendkívüli kémiaórán vettek részt a Zrínyi iskolások

Február 27-én látványos kémiai kísérletek résztvevői és szemtanúi lehettek a dorogi Zrínyi iskola 1.b osztályának kisdiákjai.