Hírek
2012. Július 10. 06:11, kedd |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Tanítsunk életet menteni!
Társadalmunk érdeke a gyerekeket fiatalkorban elsősegély nyújtásra tanítani. Csak Magyarországon évente 16 ezer ember kap szívrohamot, de sajnálatos módon, kevesen tudják mit is kellene tenniük - írja a BBC.
Az általánosiskolás korú gyerekek 73 százaléka szívesen megtanulná, hogyan kell valakit újraéleszteni, továbbá a szülők és a tanárok döntő többsége is szívesen venné, ha utóda részesülne ilyen nemű oktatásban - derült ki egy nemzetközi felmérésből.
Az oktatásban nem csak az precíziós újraélesztést sajátítanák el, hanem azt is megtanulnák, mit kell tenni egy öntudatlan személlyel, fuldoklóval, vagy súlyosan vérző beteggel. Az elsősegély-oktatást kiegészítenék még egészség- és testneveléstudomány órákkal is. Olyan szituációkra készítenék fel a diákokat, amikkel lehet, hogy később életük során szembe kell nézniük. A kérdőív kitöltésében 2,000 szülő, 1,000 tanuló és 500 tanár vett részt.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 02. 07:13, kedd | Életmód
Emlékérmét bocsátott ki a 2025-ös magyar űrrepülés tiszteletére az MNB
Emlékérmét bocsátott ki a 2025-ös magyar űrrepülés tiszteletére a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn, Budapesten.
2025. December 02. 07:04, kedd | Életmód
A Székely Hadosztályra emlékeztek Budapesten
A Székely Hadosztály a bátorság, a helytállás, az összefogás jelképe - hangsúlyozta a Magyarságkutató Intézet főigazgatója azon hétfői pódiumbeszélgetésen, amely a székely katonák 1918-1919-es szerepvállalásáról szólt.
2025. December 01. 07:25, hétfő | Életmód
Kárpátalján járt a Jónak lenni jó! csapata
Kárpátalján járt a Jónak lenni jó! csapata, ahol nagy szeretetet és összefogást tapasztaltak
2025. December 01. 07:18, hétfő | Életmód
Advent - Lévai Anikó: erős közösség vesz körül bennünket
Erős közösség vesz körül bennünket - mondta Lévai Anikó jószolgálati nagykövet az Ökumenikus Segélyszervezet adventi országos adománygyűjtő akcióját népszerűsítő sajtótájékoztatón Budapesten, advent első vasárnapján.
