Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2015. Június 06. 07:00, szombat | Helyi
Forrás: MTI

Tőkekivonás a Suzukinál - nem érinti az esztergomi gyártást

Tőkekivonás a Suzukinál - nem érinti az esztergomi gyártást

A Magyar Suzuki (MS) Zrt.-nél 156 millió eurós tőkecsökkentést hajt végre a tulajdonos, aminek következtében a jegyzett tőke 30 százalékkal csökken.

A Suzuki Motor Corporation (SMC) a tőke átcsoportosításával más gyáregységeiben kíván fejlesztéseket megvalósítani - jelentette be pénteken a Magyar Suzuki.

A tőkekivonásról már döntött a két társaság közgyűlése. A Magyar Suzuki közleményében hangsúlyozza, a lépés semmilyen módon nem befolyásolja a magyarországi termelést. A Magyar Suzuki Zrt. továbbra is erősen túltőkésített marad, a saját tőke bőven a mérlegfőösszeg 50 százaléka fölött lesz, ami ebben az ágazatban kiemelkedő likviditást jelent, az SMC pedig hatékonyan tudja felhasználni a magyar cégnél több mint 20 év alatt felhalmozódott holt tőkét.

A tőkecsökkentés arányosan érinti az eredménytartalékot, a tőketartalékot és a részvények értékét. A jegyzett tőke 302 871 048 euróról 212 828 304 euróra csökken úgy, hogy az eredménytartalék 218 276 866 euróról 153 383 744 euróra, a tőketartalék pedig 4 634 491 euróról 3 256 669 euróra mérséklődik. Mindezek eredményeként a társaság saját tőkéje 156 millió euróval csökken, miközben részvényeinek névértékét 37 euróról 26 euróra szállítják le.

Hozzáteszik, a tranzakció során szabad eszközök, azaz holt tőke átcsoportosításáról van szó, ezért a pénzügyi művelet semmilyen formában nem érinti a Magyar Suzuki Zrt. tevékenységét, így a társaság likviditását vagy forgótőke-ellátottságát sem. A társaság befektetett tőkéje a tranzakció után is csaknem tízszerese marad az eredeti tőkebefektetés értékének.

A Magyar Suzuki Zrt. az SX4 S-CROSS és a Vitara gyártásakor is több száz millió eurós beruházást valósított meg, a futó projektekhez szükséges fejlesztésekre pedig továbbra is elegendő tartalék áll rendelkezésre. Az esztergomi üzem továbbra is a cégcsoport egyik büszkesége, amely a cég történetében először gyárthat külföldön személygépkocsit a japán piacra - írja közleményében a cég.

Kifejtik továbbá: a társaság két műszakban termel, és három modellt állít elő. Ezek közül az új Vitarából - komoly világpiaci siker és növekvő kereslet esetén - a mainál lényegesen nagyobb gyártási darabszámra is szükség lehet, ám ezt a gyár saját kapacitással, akár pluszműszak beállításával képes kielégíteni.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi

NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa

2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi

PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit

A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre