Hírek
2017. Szeptember 29. 10:19, péntek |
Külföld
Forrás: Járai Judit, az MTI tudósítója jelenti:
Twitteren avatkoztak be oroszok az amerikai elnökválasztásba?
![Twitteren avatkoztak be oroszok az amerikai elnökválasztásba?](/external/image_cache/a/7/a/a7a5977279f195379be1df5ed5592023.jpg)
A Twitter internetes cég mintegy 200 olyan fiókot talált az általa működtetett közösségi oldalon, amelyet gyanúja szerint oroszok hoztak létre,
és amelyeken a tavalyi amerikai elnökválasztás idején félrevezető információkat terjesztettek az amerikai olvasóközönség számára.
A San Franciscó-i székhelyű cég azt is felfedezte, hogy egy orosz médiacsoport amerikai közönségnek szánt reklámot vásárolt.
Mielőtt a Twitter nyilvánosságra hozta információit, átadta bizonyítékait az amerikai kongresszus hírszerzési bizottságainak. Colin Crowell, a cég politikai kapcsolatokért felelős alelnöke csütörtökön személyesen számolt be az ügyről a képviselőház és a szenátus hírszerzési bizottságai előtt.
Mark Warner, a szenátusi bizottság demokrata párti alelnöke erőteljesen bírálta a Twitter vezetőjét, mert szerinte a vállalat nem értette meg időben a helyzet komolyságát, és Crowell alelnök nemigen tudott érdemi válaszokat adni bizottságuk kérdéseire sem. Warner "kiábrándítónak" nevezte Colin Crowell beszámolóját, és leszögezte: a Twitter-vezető jobbára a Facebook közösségi oldal korábbi közleményeire alapozta mondandóját.
Szeptember elején a Facebook jelentette be, hogy orosz csoportok mintegy 100 ezer dollárt költöttek politikai reklámokra az amerikai elnökválasztási folyamat idején.
A Twitter alelnöke közölte: a Facebook által jelzett 450 gyanús fiók felhasználója közül 22-nek volt Twitter-fiókja is. Emellett a Twitter további 179 gyanús fiókot azonosított orosz felhasználóval. A cég megtette a szükséges lépéseket azok ellen, akik megszegték a Twitter-használat szabályait. Az üzenetküldő platform szerint a Russia Today orosz médiacég 1823 miniblog-bejegyzésért felelős, ezek kifejezetten az amerikai publikumnak szóltak. Az orosz médiavállalkozás, amelyet az Egyesült Államokban az orosz kormányzati propaganda eszközének tartanak, 2016-ban 274 100 dollárt költött amerikai hirdetésekre, többnyire híranyagok és riportok publikálására.
Colin Crowell leszögezte: a Twitter "készséggel áll a Szövetségi Választási Bizottság és a kongresszusi vezetők rendelkezésére a közösségi médiában megjelenő politikai hirdetések szabályainak felülvizsgálatára, szükség esetén szigorításukra". Az alelnök a cég várható intézkedései között említette a felhasználónevek új módszerekkel történő ellenőrzését és a gyanús fiókoknak az eddiginél rövidebb időn belüli törlését.
A Facebook a múlt héten jelentette be, hogy azt tervezi, átláthatóvá teszi a politikai reklámozás gyakorlatát.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Július 25. 07:31, csütörtök | Külföld
A generációváltás szükségességével magyarázta visszalépését Joe Biden
A generációváltás szükségességével magyarázta visszalépését az elnökjelöltségtől Joe Biden amerikai elnök a nemzethez intézett szerdai beszédében.
2024. Július 24. 08:02, szerda | Külföld
Folytatódik az Etna kitörése, lezárták Catania repülőterét
Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
2024. Július 23. 08:14, kedd | Külföld
Josep Borrell: elfogadhatatlan a magyar vád, amely szerint az EU a háborút pártolja
Teljes mértékben elfogadhat Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter azon vádja, hogy az Európai Unió a háborút pártolja - jelentette ki az uniós külügyi és biztonságpolitikai főképviselő Brüsszelben hétfőn.
2024. Július 22. 07:55, hétfő | Külföld
Joe Biden visszalépett az elnökjelöltségtől és Kamala Harrist támogatja új jelöltként
Joe Biden amerikai elnök visszalépett az elnökjelöltségtől, és alelnöke, Kamala Harris elnökjelöltségét támogatja.