Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2022. November 25. 10:34, péntek | PR
Forrás: (x)

Ha van weboldalad, ezt 2023-ban meg kell tenned

Ha van weboldalad, ezt 2023-ban meg kell tenned

Időben fel kell készülnöd a jövő évre, ha van weboldalad, vagy webshopod és nem csak Esztergom környékén, de országosan számítasz forgalomra.

A tartalom frissítése, aktualizálása nem pusztán az árak és a dátumok átírását jelenti: ennél többről van szó:

Ha a keresőből jövő forgalomra számítasz akkor a marketing szövegeidnek frisssek és időtállónak is kell lenned egyszerre.

Ezt azonban sokan összetévesztik azzal, hogy állandóan újabb és újabb tartalmakat, cikkeket helyeznek fel, a régi oldalaikkal pedig keveset törődnek.

Marketing szövegírás szempontjából új és frissített tartalomra egyaránt szükség van. Egyrészt, mert mindig van olyan téma, amire van keresés, másrészt pedig lehet, hogy az a cikked, tartalmad, vagy akár webshop szövege is elavul, amely régebben kedvelt volt.

Év vége felé érdemes a tartalmakat is leltározni.

Mi megy, mi marad, mit kell feltuningolni kicsit? Kell változtatni a hangsúlyokon, a kommunikáció irányán az üzleti célok változásával.

Szövegírás, online marketing témában bizonyára sok tanácsot olvastál már: a régi tartalom frissítésével, újra felhasználásával és átdolgozásával kapcsolatban sok anyag kering a neten. Az első lépés szinte mindig szóról-szóra ugyanaz: nézd át, milyen tartalmaid vannak és rangsorold.

Tudom, hogy ezt sokan elcsépelt frázisnak mondják és vállvonogatás után elkattintanak. Lássuk be, hogy egy alapos tartalom-ellenőrzés időigényes és unalmas. Miért olvassam el újra, amit egyszer már megírtam? Hiszen érdekesebb lenne újabb cikkeket feltenni.

De mi van akkor, ha a frissítés és az átdolgozás nem igényelne teljes körű átvilágítást? Ha egyszerűen eleve tudnád, mit és hogyan kell tenni ahhoz, hogy a tartalmaid frissek maradjanak? Ez már jobban hangzana, nem?

Amikor egy weboldal marketing szövegírásáról beszélünk, az egyfajta rendet és rendszerességet is jelent. A rendhez pedig előremutató szokásokat kell kialakítani, így könnyebb kordában tartani a feladatokat.

Olyan ez, mint amikor valaki rendet tart a szekrényében, így reggel nem kell kapkodnia, mert csak benyúl és máris megtalálja, amit aznap fel szeretne venni.

A marketing szöveg a weboldalon rendszert igényel

Szövegírásnál, tartalom előállításnál ez a rendezés azt jelenti, hogy ha van olyan tartalma, amely dátumhoz kötött, azt jelölje meg magának egy táblázatban, hogy frissítenie kell. Használjon tényleges dátumokat, évszámot, így akár egy CTRL+f kombinációval kibukhatnak az elavult évek, hónapok…

Mert nincs bosszantóbb annál, ha a rég elmúlt dátumot látunk. Ez az egész mondanivalót semmissé, porossá teszi, holott lehet, hogy a tartalom éveken át érvényes és hasznos.

Kínos lehet a tartalomban megjelölt források elavulása.

Ha egy felmérést vagy egy eseményt hivatkozik be valaki, akkor azt is látni kell, hogy az, amire mutatunk, aktuális-e még? Ha nem, inkább vegyük ki a linket és keressünk más hivatkozást, vagy alakítsunk a szövegen úgy, hogy aktuális legyen. Irjunk bele egy új bekezdést, cseréljünk képet benne, bővítsük új dolgokkal, gondolatokkal.

Fontos lépés a kapcsolati adatok és az árak átnézése.

Ha van új telefonszám, cím, kolléga, az vajon szerepel az oldalon? Ami nem működik, az le lett törölve?

Az árakat nem is részletezem, ezt mindenki tudja, hogy mennyire fontos frissen tartani. A mondás úgy tartja, hogy nincs régebbi egy tegnapi újságnál. Ez a weboldalra épp úgy igaz, mint a sajtótermékekre. A szövegírás weboldalra ugyanolyan összetett munkát jelent, mintha valaki saját céges újságját szerkesztené.

Szóval a dátum és a rend a lelke mindennek, ennek alapján állj neki a weboldalad átnézésének 2023-ra is!

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 21. 10:04, csütörtök | PR

7 százalékos volt a gyerekinfláció

olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára

2024. November 14. 20:06, csütörtök | PR

3 szívbetegség, ami alattomosan végez az emberrel, de megelőzhető

A szívbetegségek közül sok olyan probléma létezik, amely hosszú ideig tünetmentesen fejlődik ki, majd váratlanul komoly, akár halálos következményekhez vezethet.

2024. November 14. 10:32, csütörtök | PR

K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem

sokan borúsan látják a jövőt

2024. November 13. 09:17, szerda | PR

K&H: vajon a pénzüknél maradnak a fiatalok?

Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít.